onsdag, februar 15, 2006

Æblelogik for æblemænd

Endnu en dag med tovtrækkeri med æblemændene hos Apple.

Jeg købte i slutningen af september en dejlig iBook + en iPod med en speciel studenter mængderabat. Denne rabat ville dog først blive udbetalt efter at jeg havde modtaget mine varer. Så jeg baksede mig igennem de indviklede formularer og klippe-klistrede de fornødne papstykker fra embalagen sammen og sendte det hele til Apple. Det er jo nogenlunde snildt. Semi-nemme penge. 1000 kr på vej til Dan.

INGEN måde!

Jeg er stoppet med at tælle men jeg vil skyde på at jeg har snakket med omkring 4 forskellige kundeservice medarbejde fordelt over 8-9 opkald. Og det er endda uden at tælle de TEKNISKE supportere med som man nødvendigvis må fortælle sagens sammenhæng først før de kan stille en om til den skotsk/svensktalende kundeservice.
Kundeservice har nemlig ikke deres eget telefonnummer... Hvorfor ikke? tænker du og jeg, så jeg spurgte den tekniske medarbejder, og begrundelsen var at kundeservice modtog så mange tekniske spørgsmål. Så nu er der intet nummer til kundeservice og nu modtager teknisk support så istedet disse mange kundeservice spørgsmål. ÆBLELOGIK!

Jeg er nu nået til endnu et led i rækken og har ENDNU en gang sendt mine bankoplysninger til en ukendt æblemedarbejder. Er nu oppe på 5 emails. Det er mildest talt TRÆTTENDE. 5 måneder for at refundere små 1000 kr! Jeg tror bare de sender mig videre i systemet indtil jeg ikke gider mere. Hver gang man ringer er der altid en gylden løsning på problemet og "pengene skulle være der om 14 dage". På den måde skal de kun høre på mit brok ca hver 3 uge.

Det er da kun fordi jeg er så stædig at jeg overhovedet gider blive ved med at ringe dem op.

Jeg er bare så RØV træt af firmaer der ikke holder hvad de lover. I sidste uge var det noget så banalt, som en fragtmand der skulle aflevere en printer. Efter at have snakket 4 gange i telefon kommer han så idag en uge senere end lovet, om eftermiddagen og ikke som aftalt om formiddagen. Hvorfor ringe til mig og spørge hvad dag jeg har tid når han kommer en helt anden? Hvorfor ringe overhovedet, hvorfor ikke bare komme den dag og tid der stod i den email de skrev? Jeg har andet at give mig til end at sidde og vente ved døren for at modtage en pakke. For hvis man ikke er ved døren indenfor et minut så kan man jo hente den i Horsens eller hvor sådan nogen hører til. Endnu et eksempel i en lang række af katastrofale blindgyder i kommunikationslabyrinten. TRÆT TRÆT TRÆT af lortefirmaer med lorteservice - med lort på!!

Det skal ikke være sjovt det hele så her er en fra internettet der åbenbart også hedder Dan:

Vi er et chamerende folkefærd

1 kommentar:

Anonym sagde ...

LORTEAPPLE!! Det er satme da ligegodt groft at de ikke har sendt dig de penge endnu!!! Hvad fanden bilder de sig egentlig ind?!!

Har du forhørt dig rundt omkring på nettet hvorvidt dette er et generelt problem? I så fald det er burde man lave en hjemmeside hvor man sviner apple's service til og med lidt held får det på TV så deres pressechef kan komme ind og sige at det er meget beklageligt og at de vil sørge for at få ordnet disse problemer med det samme... hvorefter ingenting sker!!!

Da jeg også var utilfreds med apple