mandag, august 07, 2006

"Sol sol kom nu frem ellers går vi tidligt hjem"

Første gang jeg nogensinde var på festival var som mindreårig sidst i halvfemserne, til en enkelt koncert i Skanderborg. Det var Oasis og de stank så grusomt at en beslutsom jyde midtvejs i koncerten kaster en velplaceret kande øl i hovedet på Liam. Liam giver os fingeren og pakker sine ting - fem minutter senere kommer han tilbage for ifølge kontrakten skulle de spille lidt længere for at få nogen penge. Vi morede os og imens regnede det.

I 2002, tror jeg det var tager vi så på Midtfyns. Der bliver vi mødt af et regnvejr af bibelske dimensioner nonstop i 7 dage. Vi morede os nu alligevel.

Men SÅ på midtfyns 2003 regner det tilgengæld ENDNU mere. Kristne festivalgæster begynder på eget initiativ at indsamle dyr parvis i to og to og festivalen drukner omend endnu mere end det foregående år. Jeg får igen vabler fra hæl til knæ pga 7 dage i gummistøvler. Imens morede vi os helt ok.

Roskilde 2004 har vi det urimligt sjovt - selvfølgelig imens det for det meste regner!

På det tidspunkt er jeg faktisk godt og grundigt træt af regnvåde festivaller! Jeg ved de tørre og solrige af slagsen findes derude - jeg har set dem i TV og hørt venner tale om dem, men bare aldrig selv været tæt på.

Så 2005 tager jeg på Skanderborg og himlen lyser og og solen smiler ned til os i næsten 3 ud af 5 dage - hvilket mirakel - oh hvilken lykke! Ingen klistrende regnbuxer og ingen runken svømmehud på hænderne.

Så igen i år har jeg satset alle mine penge (hvilket er dumt eftersom jeg er frivillig og derfor ikke behøver nogen billet - men det er en helt anden historie. Ham der endeligt købte min billet kan ikke have set vejrudsigten) på Skanderborg og det ser allerede lovende ud:


foreløbig ingen torden men lur mig om ikke nok der skal snige sig et enkelt eller flere af slagsen ind i løbet af ugen.

Så alt i alt omtrent 29 dage på festival, hvoraf ca 3 hele dage er uden regn og 6-7 af dagene er med spredte byger og drypregn.

Word of advice - gå aldrig på samme festival som jeg. Næste år bliver det Burning Man festival i Nevadas Ørken, hvis det regner dér bliver jeg i det mindste tilbedt som regngud.

3 kommentarer:

TiN yArDbIrD sagde ...

Jeg vil med til nevada!

robomort sagde ...

www.robomort.blogspot.com Siger

ida sagde ...

dan dan kom nu tilbage, ellers er vi nogle der snart blir meget frustrerede over at kigge forbi flere gange dagligt!