torsdag, marts 01, 2007

Til tyven: du er så vammel!!



Dette statement hænger på opslagstavlen i vaskeriet på mit kollegie og personligt syntes jeg det er det sjoveste jeg har set i lang lang tid.

Udover den fine detalje med den lille fyr i skammekrogen rummer sedlen SÅ ekstremt meget indestængt vrede og samtidig fuld bevidsthed om at det intet hjælper at hænge denne seddel op. Smukt. Bare smukt.

Indtil idag hang der lige nedenunder et håndskrevet opslag der manede til en sympatidaktion for ungdomshuset her på kollegiet. Altså et eller andet med at danmark er en politistat og at vi burde besætte en blok her eller noget i den retning. Udover at jeg slet ikke ser sammenhængen mellem en kollegieblok vest for Århus og ungdomshuset på nørrebro, så ser jeg det som meget meget vanskeligt at mane til nogen former for aktion her i betonblokkene solidt plantet i den jyske muld. Der skal mere end et par brosten og nogle oprørte 'kjøvenhavnere' til at få nogen her op af stolen.

Dertil skal det også tilføjes at arrangøren af alle ikke-eksisterende dage havde valgt at lægge sympatiaktionen d. 29 februar. Jeg er sikker på der i de næste par uger løber nogle mails ind i hans mailbox fra nogle mere end sædvanligt vrede unge: "Nu har jeg siddet i sympatiprotest på mit værelse lige siden d. 29, hvornår kan vi forvente en politiaktion og hvor blev du af?!"

Ingen kommentarer: