mandag, marts 20, 2006

Sigøjner savnes

De har det med at smide komplet brugbare ting ud på det her kollegie.

For et par uger siden var der "cykel-razzia", dvs de smider alle de cykler ud der ikke har en navneseddel. Nu har der så været razzia og rengøring i kælderrummene, hvor der står alt mellem himmel og jord.

Vi var desværre ikke de første der fik den kvikke idé at lure i den bunke der havde samlet sig foran pedellernes kontor, men jeg fandt dog en af mine største ønskegenstande:

Et enormt vægkort:

Ligesom med findetaljerede patentegninger har jeg en ting med kort. De er vildt fascinerende. Desuden passer det perfekt sammen med girafferne.

Dette kort er desværre rimeligt hærget, plus ikke særligt lærerigt da det udpeger hvad der ligner det vestlige nepal som placeringen af Smilets by Århus.

Har kigget lidt på den blå avis og sådan, og det ser ud til at man skal slippe omkring 500 kr for en brugt model i forhåbentligt bedre stand, og omkring 2000 kr for et nyt kort. Så er der sikkert cirka ligesåmeget i forsendelse. Det er en god sjat penge, når man nu går og falder over dem i sine skraldedynger. Hvis nogen brænder inde med for mange kort til en fornuftig pris, gerne af denne slags, rullet på pinde i den klassiske skolestil - er jeg meget interesseret.

Er jeg forresten den eneste der i alle mine folkeskole år så bjergene i ukraine forestille en dansende sigøjner-mamma? Hun var usandsynligt tydelig kan jeg huske, men kan godt se hun ikke er på de nyere versioner, måske de bjerge er vasket væk siden jeg forlod folkeskolen. Vi lærte ikke så meget om hastigheden af erodering.

Det siger sig selv at det sorte hav ligner en mand der sidder ved en kanon i kanontårnet på en tank. En mand med en meget spids næse måske, men dog en mand.

Nåh ja, og udover de åbenlyse er hele østersøen en mand der sidder på knæ, bøjet ind over en bog han har i hænderne. Hvis du ikke lige kan se ham med det samme, kan jeg sige han vender mod øst. Han er lige dér, helt tydelig.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hermed sender jeg en stafet videre til dig (se på min blog).

ida sagde ...

dan din fusentask! kan du evt. lave en lille illustration ala den dansende kvinde, til os fantasiforladte der ikke kan se mand på kanon? i øvrigt er vi begge blevet tagget af overgangspaven hvilket er ikke så lidt af en ære. adjø.

Dan sagde ...

Mamma Mia! Jeg har ræsende travlt men tager den med ro.

Så snart jeg har fundet ud af hvad det vil sige at blive tagget og jeg er kommer hjem fra kaizers koncert og københavnerweekend så vil jeg udføre jeres lysky påbud.

"Sjøl ikkje Gud kan hørra oss når me ber i frå Helvete"! - Halleluja!