tirsdag, september 18, 2007

Kloge ord

Den fremragende og underholdende naturvejleder for skov- og naturstyrelsen Jan Kjærgaard, om hvordan man formidler til eksempelvis en 8. klasse (frit efter hukommelsen):
Lad mig sige det sådan her: når strømmen er gået, mit tag er blæst af, alle mine vandrør er sprunget, jeg har vand i kælderen og blæsten piver ind af alle døre, så ville jeg også have svært ved at fokusere på særligt meget andet end mig selv. Det er sådan en 8. klasses elev har det! Der foregår simpelthen alt for mange ting i deres hoveder i forvejen til at man kan lære dem noget som helst. De er kort sagt "lukket i forbindelse med ombygning".



Hos nogen er ombygningerne
mere omfattende end hos andre.
Det her er minimum en K2'er

K2: Alvorlige skader.
Beskriver alvorlige skader, som følge
af, at en bygningsdels funktion vil
svigte inden for overskuelig tid.

Ingen kommentarer: