mandag, september 17, 2007

"Nææææh iiihhh dog, er der noget der hedder indernettet waouv, der kan man bare se...."

Jeg surfer lidt rundt og forsøger at få inspiration til et emne der trænger til en omgang medievidenskabelig-faglig formidling. Som altid kommer jeg forbi det glimrende film- og mediemagasin Ekko's hjemmeside og så måtte jeg grine. Ekko har nemlig fået en 17 årig gymnasielev til at anmelde det undervisningsmateriale Gyldendal har produceret omkring Lars Von Trier. Den starter sådan her:
Von Trier, von Trier, von Trier..... nu skal vi høre om ham igen og så i den her bog, hvor forfatteren åbenbart mener, at von Trier er så eviggyldig rocker interessant, at man kan bruge hans materiale i alle fag undtagen måske lige i fysik og matematik.... jeg har en kommentar til det og det er: WHATEVER.
Læs artiklen og få et godt grin, Alexander på 17 spidder virkelig de "kulturelle klassekammerater" og al den mediegøgl der er omkring en instruktør som Lars Von Trier. På samme tid lærer han (trods alt) noget om Trier og giver et unikt indblik i hvordan undervisningsmateriale bliver modtaget af en 17 årig.

Jeg kan faktisk godt lide både Von Trier og hans film - men hvad ved jeg, jeg er jo bare "højkulturella, og håber på at møde en sortklædt poet med sin digtsamling i baglommen."

Artiklen hedder: Sejt greasy stuff (not!!) og kan læses her: http://www.ekkofilm.dk/?id=342&allowbreak=Nej

Lix: 44.3 (middel)

Ingen kommentarer: