fredag, maj 19, 2006

Utadæsjælåpplevelse

Hej kompis!

Jeg har oplevet et gys hitchcock ikke kunne have iscenesat bedre!

Som alle andre bloggere er det yderst sjældent at jeg bare sidder og fordriver tiden med løsagtig surfen rundt på nettet, men lige netop idag havde jeg havde jeg sat et par timer af til lige at kigge mig lidt omkring her og der.

Bedst som jeg sidder der i mit trygge hjems rolige omgivelser gjalder der fra min computer en mystisk lyd i retning af:

"ootumeteecelly tekes yuoo tu zee furst!!"

efterfulgt af hvad jeg tolker som:

"Halloo....Halloo är där nogön i dän ändan enda..?" (eller noget sludder i den retning)

Uvidende forsøger jeg manisk at hitte ud af hvad der fremkalder lyden og opdager et hoppende og dansende skype ikon på mit dashboard - med mit (overlegne) intellekt udregner jeg lynhurtigt hvilken hjemmeside jeg sidst var på og spørger den åbenbart svensktalende person om hun minsandten ikke skulle ringe fra en kajakudlejer i Åmål (ja den Åmål - Fucking)

Jeg har altså uden at have bidt mærke i det trykket på et telefonnummer, som min computer så automatisk ringer op til gennem skype. Heldigvis er der indbygget mikrofon i det her vidunder af en maskine ellers havde Åmål været en forvirret ekspedient rigere. Nu kan hun kun være helt på det rene med hvad der foregik siden jeg fremstammede noget om at jeg sandelig ikke havde tænkt mig at ringe til hende, og at jeg desuden gerne ville vide om hun havde nogen kajaker jeg kunne låne.

De havde desværre kun én kajak så må fortsætte jagten på kajaker til vores ti-mand store ekspedition til Sverige.

Ingen kommentarer: