fredag, juni 09, 2006

AhhhhHHhhh

Alt for længe er jeg og fantasiland blevet terroriseret af bøger! Gennem flere måneder har jeg vadet i bøger, skovlet bøger væk fra døren for at kunne komme ud, sovet med bøger (det utøj er ikke til at få ud af sengetøjet!) og indåndet deres støvede indhold.

Længe har jeg forsøgt at bekæmpe dem: Stable dem, gemme dem i skabe og skuffer, aflevere dem tilbage til biblioteket, låne dem ud, sprøjte OG aftørre med Cillit Bang, tale med dem, grave dem ned, bide i dem.. men lige meget hjalp det!

- til sidst var der ikke andet at gøre end at læse dem.

Og det har virket! nu er jeg endelig fri - helt fri - fri fra kritisk rationalisme, diskursanalyse, kvalitative fokusgruppeinterview, refleksiv sociologi og ikke mindst Bourdieus habitusbegreb og Goffmans teatermetafor. ahhhh. Det lettede

Slut med at bruge ord som desfremdeles, således, dermed, endvidere, dersom og hvorvidt. Efter to eksamensopgaver er min kvote opbrugt, ikke flere sammenhængende sætninger fra mig i år.

Forud er mere end 2 måneders sommerferie med knaldhårdt afslapningsprogram - hvilket indledes med en håndfuld dage på spaniens sydkyst og derfra direkte til Roskilde festival.


SLUT PRUT

Ingen kommentarer: