onsdag, januar 11, 2006

Hvem har for øvrigt bestemt at cykelhjelme ikke er hippe?

Ja, ærligt talt; Hvem har bestemt at cykelhjelme ikke er chicke? Jeg ved det ikke. Måske er de i virkeligheden ganske smarte?

Trafikken i Århus er kaotisk når den er bedst. Når man kommer fra provinsen skal man dertil lige vænne sig til at der også er andre på cykelstierne. Altså først og fremmest andre cyklister, men bestemt også bybusser og det Trafiksstyrelsen kalder: lette erhvervskøretøjer (op til 3,5 tons), mellemtunge erhvervskøretøjer (3,5-16 tons) og tunge erhvervskøretøjer (over 16 tons).

Derfor har jeg for nyligt købt en drøm af en hjelm, og det er foreløbigt en kæmpe succes! Lige siden jeg fik den er jeg slet ikke væltet - og hvis jeg var, er jeg sikker på hjelmen havde reddet mit liv. Alt det for kun 100kr! Desuden ser det jo faktisk fantastisk ud med en skal af flamingo på toppen.


Men selvfølgelig kan man da godt se dum ud med hjelm hvis man virkelig vil. Dertil er der en helt klar tommelfingerregel jeg gerne vil fremhæve, for der er tydeligvis massere af vantro hjelmbærer derude:

- "Bær ej eders CYKELhjelm når du ej cykler, thi du vil da være til offentligt spot og spe!"

Det gælder posthuse, kiosker, vandreture ned ad strøget..ja faktisk alle lejligheder, OGSÅ selvom din cykel er i umiddelbar nærhed. Det er meget meget simpelt.

Og så har jeg lige oplevet faglig glæde!

Normalvis når man laver noget spændende og interessant er det fordi man har syltet lektierne. Så for kort tid siden tog jeg mig selv i at tænke som man plejer:
"NÅH DAN nu skal du vist også igang med noget sagligt". Men hov det her er jo lektier! Jeg var faktisk just igang med at læse og lytte lidt op til eksamen i radioproduktion. Det var utroligt interessant, så det vil jeg fortsætte med, uden dårlig samvittighed.
Fantastisk oplevelse, Prøv det, Prøv det.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Cykelhjemle er seje, det er jeg ikke, ergo har jeg ingen cykelhjelm. Måske burde jeg anskaffe mig en. Men først skal cyklen repereres

Anonym sagde ...

Jeg er lige kommet til DK fra at ha boet i New York i 20 år....skal til at cykle igen. Efter at ha set websites med cykelhjelms design er det klart at jeg skal ha en fed cykelhjelm....en der passer til min fuck you personlighed. Just watch, det blir cool at ha en fed hjelm snart, med mindre jeg har mistet mit trend barometer i transitten. Min skal være minimal, sort, mat....ligesom min cykel.

Vi ses på gaden i København!