tirsdag, januar 10, 2006

Hvorfor er der aldrig...?

Jeg undres.
Hvorfor er der egentligt aldrig nogen på live tv eller i live radio der har hikke?
Når man udregner hvor stor en mængde personer, gæster og værter akkumuleret, jeg alene har set/hørt i tidernes løb så burde jeg efter al sandsynlighed have stødt på mindst én der havde hikke. Men nej, det kan jeg ærligt sige at jeg aldrig har. Måske er der noget ved de fysiske omstændigheder der forhindrer det, temperaturen, nervøsitet eller andet..

Jeg havde engang hikke mere end ti minutter, og jeg var allerede ved at blive sindssyg. Charles Osborne havde hikke fra 1922 til en februarmorgen i 1990. Det er 68 år. Det er rigtig, rigtig lang tid.


I Århus ligger der kun fiskehandlere i midtbyen. Det er 8.2 km frem og tilbage... måske imorgen...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Alt muligt spændende om hikke

"The world record for the longest continuous bout of hiccups goes to Charles Osborne (1894–1991) from Anthon, Iowa. The hiccups started in 1922 at a rate of 40 times per minute, slowing to 20 and eventually stopping in February 1990 – a total of 68 years."

Dan sagde ...

40 gange i minuttet! FYRRETYVE! Der har vi en af hverdagens virkelige helte.. Han havde jo efter sigende et helt normalt liv; børn, kone og alt det der. Sikkert også en bil.

(Jeg er forresten ved at stjæle noget af din html-kode. Hvordan føles det at blive afklædt offentligt!)

Anonym sagde ...

Udemærket. har altid været en kinky satan! ;)