mandag, februar 20, 2006

ARgh det er fedt!

Jeg har i dette øjeblik fået mig en Personal DJ!

Der er nogen der i de sidste mange år har bakset med at kortlægge, gruppere og sortere mange af verdenens bands og de har nu lavet en online jukebox.

www.pandora.com

Du skriver et band eller sang du godt kan lide.
Pandora laver en playliste.
Du lytter.
Det er smukt og faktisk rigtig rigtig cool.

Min personlige DJ har foreløbigt ment at jeg skulle høre Elvis Costello, The Kinks, Bloodrock og Jimi Hendrix... og nu Dire Straits. Du er sej hvis du kan gætte hvilket band jeg indtastede, Pandora skulle bruge som udgangspunkt. Eller du kan prøve at indtaste Costello og se hvem han er musikgenetisk i familie med. Uanede muligheder!

Har lige haft en rigtig hyggelig weekend i Silkeborg med Navarones Kanoner og urimeligt meget slik is og sodavand.
Sikke det smager
nu får jeg mange dobbelthager.

..Og så er der jo rysteturene og hovedpinen efter sådan et sukkerchock. Fra nu af står den på afgiftning.
Det skulle være herrefarligt det der sukker, jeg er nu oppe på at have spist 6 æbler idag istedet for en af de små gyldne fra mit lager af guldkarameller. Det kan umuligt være sundt med al den frugt. Måske hvis jeg nu bare spiste én karamel.. det er jo vigtigt med en varierende kost.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kendte ikke The Pandora Project, men jeg må sige at du har åbnet mine øjne for et utroligt fedt projekt. Det bliver klart noget jeg kommer til at have åbnet i min firefox det næste stykke tid!! Mit eneste spørgsmål er hvorledes disse mennesker kan have ret til at spille musikernes musik gratis på nettet, er det en gammeldags radiostation der står bag?

Dan sagde ...

Halleluja! De har vist heller ikke rettighederne til det hele endnu. man skal blandt andet også sige man er amerikaner for at kunne tilmelde sig. jeg valgte californien. Så er der også noget med at man ikke kan spole forbi x antal numre på en dag. Men det er jo EMINENT reklame for kunstnerne så det er vist bare et spørgsmål om tid før det er helt frit.

Anonym sagde ...

Jeg bor på en gade i Washingtoc D.C :)