torsdag, februar 16, 2006

Bølle Bruce og de andre rødder

Lige inden vi glemmer kulturkanonen helt:

Bandet Kliche er en del af katagorien "Populærmusik" med albummet Supertanker fra 1980. En for mig ukendt plade af en fuldstændig ukendt gruppe. Men nu de er med i det fine selskab har jeg da tænkt mig at lytte lidt nærmere til dem.

Men så var det jeg opdagede at ingen ringere end Bruce Willis har sneget sig med på gruppefotoet!
Tilfældighed? Jeg tror det næppe! Endnu et knæfald for den amerikanske populærkultur med al sin vold og candyfloss? Det tror jeg nok! føj.
Men du var sej i 12 monkeys, Bruce. Og egentligt også i meste af det andet halløj, på din egen drengerøvsagtige 80/90'er måde.

Det hemmelig Bruce

1980, Kliche (1977-1983)

Bruce dobbeltV har så efterfølgende som den primadonna han er kastet sig ud i et par soloprojekter hvoraf denne er den mest omtalte.
Med titlen The Return of Bruno og med råfede sangtitler er jeg tæt på at gider at rejse mig for at tilslutte mine højtalere. Måske imorgen.

Ingen kommentarer: